tid. över.

Varje gång jag försöker rapportera till min arbetsgivare att jag har jobbat mer än 12 timmar en dag så får jag följande meddelande:

Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det. Är det en kontrollfråga? Är du säker liksom? Är du säker på att det här var det vettigaste du kunde göra med ditt liv idag?

Eller är det ett rent hån? Got ya, sucker! Där fick vi dig allt! Rätt in i resultaträkningen!

Jag vet inte riktigt. Men jag vet att varje gång jag får det här små meddelandena påminner mig själv om att jag inte vill ha dem. Inte för ofta. Inte okontrollerat. Inte om det inte är själv valt. Och jag har med åren blivit bättre på att undvika dem.

Tror jag.

0 Responses to “tid. över.”



  1. Kommentera

Kommentera

samtidigt twittrar

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

senaste kommentarer

arkiv