stjärnglans

Under tre dagar i Nairobi har jag bara sett en handfull vita. Trots det går jag ganska obemärkt på gatorna. De enda som är på mig är de som på olika sätt vill ha pengar av mig och… fotbollsfansen…

-You look like a footballplayer, har jag fått höra flera gånger. Fråga mig inte varför.

En kille får veta att jag är från Sverige och utbrister:

-Henrik Larsson! Glasgow Celtics!

I ett fåfängt försök att göra mig själv mer intressant förklarar jag att jag mött Henrik Larsson i fotboll ett antal gånger, eftersom vi bott i samma stad.

Killen noterar allt utom detaljen att jag var runt 14 år vid denna tid. Stolt släpar han bort mig till sina kompisar, presenterar mig och lägger till:

-He has played proffessional football for Glasgow Rangers!!

Jag orkar inte argumentera utan hälsar nonschalant på ett sådär lite fotbollsproffsmässigt sätt.

0 Responses to “stjärnglans”



  1. Kommentera

Kommentera

samtidigt twittrar

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

senaste kommentarer

arkiv