transport

Jag ar nojd med min bussbiljett. Jag kan faktiskt lasa vad det star pa den och jag har till och med fatt valja sate pa bussen. Jag valde nr 1 bakom chaufforen. Det borde vara mer benutrymme dar.

Sate nr1 har mycket riktigt lite mer benutrymme an ovriga. Det fin utsikt framat. Det har till och med ett sakerhetsbalte, aven om det bara ar ett par tradar som haller ihop det.

Och sa ar det placerat ovanpa motorn.

Det sistnamda ronte sakert inte sa stora problem nar den gamla scania-motorn hade sina glansdagar i borjan pa 60-talet. Nu gar det inte direkt att missuppfatta motorns placering.

Sedan rullar vi ut genom Nairobis sodra fororter. Personalen skriker at varandra i sina forsok att overrosta motorn. Chaufforen oppnar ett fonster for att vadra ut lite avgaser, samtidigt drar mannen bredvid mig upp en grillad kyckling som han anvander storre delen av overkroppen for att trycka i sig.

Jag kommer pa mig sjalv med att sitta och smale at kaoset.

Jag ar ju har for att uppleva Afrika och det har ar som att injicera hela kontinenten.

15 timmar senare kliver jag av i Mwanza, Tanzania, drar upp en karta och frorsoker ta reda pa var jag ar.

0 Responses to “transport”



  1. Kommentera

Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv