samtidigt pa ett barnhem i utkanten av mwanza

Hon lyckas manovrera bort ett par av de andra sju barnhemsbarnen som for narvarande har lyckats brotta ner mig. Hon satter sig resulut pa mig och rycker mig i skaggstubben.

-What’s this?

Jag forsoker forklara lite pedagogiskt for henne.

Why facehair?

Ater forklarar jag sa gott jag kan om vilka som har ansiktsbeharing och varfor. Det ar inte helt enkelt. Hon verkar noja sig och overgar till att rycka mig i haret, vilket for ovrigt aven sysselsatt ett par andra ungar en stund.

Why your hair down?

Jag sager att jag inte vet. Att det bara ar sa pa muzumbas. Pa vita.

Why don’t you know. You answer! sager hon uppfordrande.

Det behover jag inte alls, forsoker jag trotsigt forklara.

Sa haller det pa ett tag. Nar hon ryckt tillrackligt mycket i min t-shirt upptacker hon att jag har har aven pa brostet och fragorna fortsatter.

Till slut kor hon in en hand innanfor t-shirten och nyper mig en brostvarta.

What’s this!?
-It’s my nipple.
-Why nipple?
-I just have them.
-Milk?
-Only women have milk.
-Why nippels when no bobbies?

Sluta stalla sa omojliga fragor ungjavel, tanker jag och forsoker lamna sjalva karnfragan.

Why do you ask so many questions?

Da tittar hon allvarligt pa mig och sager:

-I ask many questions. Then I remember so I learn.

Hon heter Zawadi och ar sex ar. Hon har inga foraldrar som tar han om henne och hon ager bokstavlingen inte ens kladerna hon har pa kroppen.

Men hon har mat for dagen, nagonstans att sova och nagon som vakar over henne.

Och hon har en installning som kommer att ta henne langt.

0 Responses to “samtidigt pa ett barnhem i utkanten av mwanza”



  1. Kommentera

Kommentera

samtidigt twittrar

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

senaste kommentarer

arkiv