samtidigt hos farbror doktorn

För att kontrollera att mitt hälsotillstånd inte innefattar några tropiska åkommor besöker jag en läkarmottagning i Arushas finare kvarter. Hit går inte vem som helst.

Det är en mycket enkel men effektiv mottagning. På 20 min har jag träffar läkaren två gånger, lämnat prover på det lilla labbet och fått mina provsvar.

Ingen malaria, men en heavy bacteria infection i systemet. Med största sannolikhet matförgiftning.

Med mig ut får jag påsar med vita och rosa tabletter. Jag betalar totalt en summa som motsvarar exakt 22 veckolöner för en av mina bärare.

Jag undrar hur det ser ut på läkarmottagningarna de har råd att besöka. Om de någonsin har det.

2 Responses to “samtidigt hos farbror doktorn”


  1. 1 Malin torsdag 2 juni, 2011 kl. 00:14

    Matförgiftning – det blir man frisk ifrån. Bra.

  2. 2 Kattis torsdag 2 juni, 2011 kl. 10:57

    skönt att höra att du varit hos doktorn och att det inte verkar vara nåt allvarligare, hoppas att du snart känner dig piggare och får njuta av din resa 😀 må så gott & var rädd om dig ! Kramisar


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv