samtidigt i stonetown

Igår avverkade jag min sista landsvägstransport. Rundade de sista hålen i vägarna. Tjatade med den sista chauffören. Mutade de sista trafikpoliserna.

Nästan i alla fall.

Jag är i Stonetown. Huvudorten på Zanzibar. Slutmålet på den här turnen.

Det är inte svårt att gilla Stonetown. Solen går ner rätt vädersträck, över havet som sig bör. Utbudet av restauranger och cafeer är digert. Det finns riktiga butiker. Med prislappar och allt.

Det finns andra turister att gömma sig bland.

Det blir lite tröttsamt att vara den enda mzumban på gatorna.

Några dagar här. Sen bär det hem till Sverige.

Det kommer att bli ganska skönt ändå.

5 Responses to “samtidigt i stonetown”


  1. 1 Malin lördag 11 juni, 2011 kl. 13:36

    Välkommen hem efter alla strapatser!

  2. 2 Kattis söndag 12 juni, 2011 kl. 10:43

    Välkommen hem Björn och inga askmoln i sikte 😀

  3. 3 Ninni söndag 12 juni, 2011 kl. 14:37

    Borta bra men hemma bäst vet du 🙂
    Ses i Götet!

  4. 4 Pernilla måndag 13 juni, 2011 kl. 16:30

    Har läst ikapp mig nu om dina äventyr. Så kul att se hur du ser livet här genom dina ögon. Fy tusan vad läskigt med rånet!! En sån upplevelse vill man ju gärna vara utan. Ser fram emot att träffa dig när jag kommer hem. Krammmm

  5. 5 Carina måndag 13 juni, 2011 kl. 19:57

    Välkommen hem 🙂 Skönt att du är hel och välbehållen. Precis som din lägenhet ;-). Fast skulle jag vara du skulle jag dubbelkolla så att det inte sitter gladpack på toasitsen eller så därhemma… 😉


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv