ny nivå av slowfood

Då är den avklarad.  Sommarens märkligaste service-upplevelse:

Plats – Cafe HamnBlomman, Västa Hamnen, Malmö.

Förlopp – Jag beställer en svart kaffe att ta med och svarar jakande på frågan om jag önskar bryggkaffe. Tjejen bakom disken (jag tänker inte kalla henne barista) tar en pappmugg, måttar omsorgsfullt upp kranvatten i den och tömmer den i en kaffebryggare. Hämtar sedan ett kaffefilter, måttar upp bönor i bryggaren och sätter slutligen igång apparaten.

Därefter står jag där i kassan och tittar på bryggaren tills den puttrat klart och kaffet runnit igenom. Till slut får jag mitt kaffe, betalar och går.

Jag är evigt tacksam att jag inte beställde nybakat bröd till kaffet.

0 Responses to “ny nivå av slowfood”



  1. Kommentera

Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv