augustikväll i slottsskogen

Det är nåt speciellt med Way out West ändå. Det är som om om man tagit en normal lerfestival, spolat av den med en högtryckstvätt, stuckit till den lite nyttig mat och bett den komma ihåg sin mammas råd.

Besökarna är rena, relativt nyktra och på gott humör. Tjejerna springer runt i små sommarklänningar och det finns människor med vita jeans på området. En 16-åring dömer förmodligen ut medelåldern som gubbig. Igår lyckades slottsskogen dessutom både bjuda på ett överflöd av sol och fullmåne.

Det är svårt att inte gilla arrangemanget.

Jag var väl egentligen där mest för att se Thåström och Robyn. Och visst de skötte sig bra båda två, även om jag hade hoppats på en Thåström  i klass med den där spelningen under Älvsborgsbron för sådär tio är sedan.

Men det går inte att komma ifrån att hela gårdagens behållning till slut kom från Prince. En artist som egentligen aldrig betytt särskilt mycket i min värld. Jag tänkte se första halvan för att sen leta mig bort till Empire of the Sun’s spelning.

Det blev aldrig så.

Prince dominerade i två och en halv timme. Jag lämnar superlativen åt tidningarnas recensenter. Vi verkar vara överens.

Men det var magiskt. Inget annat.

3 Responses to “augustikväll i slottsskogen”


  1. 1 Malin söndag 14 augusti, 2011 kl. 14:43

    Avundsjuk! Jag är så grymt sur på mig själv för att jag inte köpte biljett i tid – Skit!! Men kul för dig att det var bra då…;-)

  2. 2 Fröken C söndag 14 augusti, 2011 kl. 22:21

    åhh, vad jag ger mig själv smisk för att jag var så slö med biljettköp… Hade velat vara där….

  3. 3 samtidigt måndag 15 augusti, 2011 kl. 20:03

    Jepp flickor, det gäller att vara lite vaken! 🙂


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv