kärnkraft, ja tack

Hej kommunen/GBG energi/Energiverket eller den som känner sig berörd!

Det är jättekul att vi har el i kvarteret. Min dator funkar, jag tittar på TV och jag kan steka pannkakor. Det är är bra. Dock tycker jag att det kanske funkade bättre förr, ni vet, då när vi var inkopplade på samma nät som alla andra. Och fick lite go kärnkraftsel från Ringhals.

Det var tyst, trevligt och kändes åtminstone lite miljövänligt.

Att vårt kvarter sedan ett dygn drivs av en diselgenerator som för ett jävla väsen tycker jag är lite tröttsamt. Det är liksom trevligare när man hör TV:n och när man kan sova utan att tro man ligger i en lastbil.

Ni kanske bara kan laga era kablar lite och ta bort den där maskinen. Jag menar det borde ju vara billigare och bättre för miljön. Om ni nu tänker på sånt.

Mvh
Konsument

0 Responses to “kärnkraft, ja tack”



  1. Kommentera

Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv