och så en uppdatering av träningsstatusen

Jodå. På lördag ska jag alltså springa Midnattsloppet tillsammans med en bunt energiska kollegor. 10 km. Inga konstigheter i det.

Målsättningen är i princip att springa runt utan att bli alltför irriterad. Vi är placerade i startgruppen 65+  (nej… inte ålder, utan minuter). Alltså ett kilometertempo två minuter långsammare än vad jag hade tyckt varit rimligt. Förmodligen ska jag knuffas med människor som har klätt ut sig och tycker att man lika gärna kan gå för att det är en ”kul grej”.

Därav målsättningen att inte vara irriterad.

Kanske lika bra det eftersom jag ändå gått runt och varit halvsjuk senaste veckan. För övrigt har jag även med viss framgång smittat kollegorna så att de ska ha en bra ursäkt till sina tider. Lika för alla.

Men det är inte Midnattsloppet som ligger i fokus. Om knappt åtta veckor ska jag springa Amsterdam Marathon. Det är hög tid att lägga om livsstil. Bort med gott och roligt. In med långpass.

2 Responses to “och så en uppdatering av träningsstatusen”


  1. 1 Mr epo torsdag 25 augusti, 2011 kl. 21:05

    Falling Down på 9:an 21:00 kan vara en bra uppladdning:-)

  2. 2 samtidigt torsdag 25 augusti, 2011 kl. 22:03

    Don’t push me…Jag ska springa runt med ett leende på läpparna. (utlovad öl efteråt…)


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv