vi höjer ditt pris nu. för att vi kan.

ComHem, tillsammans med SJ ett av landets mer älskade företag, briljerar igen. Ett vänligt brev berättar att de höjer priset på mitt bredband med 25%.

Rätt av.

Mest beundransvärd tycker jag nog att formuleringen ”Du behöver inte göra något aktivt val för att förändringen ska genomföras, den sker per automatik”.

Vadå? Ska jag tycka att det är bra att det sker per automatik? Så jag själv slipper gå in och ändra mitt avtal så att det blir dyrare? För det hade jag ju gjort…

Sååå… kära ComHem. Era dagar är räknade.

3 Responses to “vi höjer ditt pris nu. för att vi kan.”


  1. 1 Ola Eriksson onsdag 31 augusti, 2011 kl. 11:04

    Hej,

    Som du skriver gör vi just nu förändringar i vissa av våra bredbandsprodukter. Det här innebär att vi fasar ut gamla tjänster med låga hastigheter till förmån för abonnemang med avsevärt mycket högre kapacitet. När vi gör den här förändringen innebär det också att den del kunder kommer att få ett justerat pris, vissa ett lägre än vad de betalar i dag, andra ett högre.

    Det är helt naturligt för ett företag att uppdatera sin produktportfölj över tid och därmed fasa ut äldre produkter eller tjänster och generellt sett möter vi en stor förståelse för detta hos våra kunder. Vi ser hela tiden en ökad efterfrågan på högre bredbandshastigheter från en majoritet av våra kunder i takt med att nätet svämmas över av allt tyngre tjänster och funktioner. Det är alltså viktigt att komma ihåg att det inte enbart handlar om en prishöjning utan att även din bredbandstjänst får mer kapacitet.

    Samtidigt är det givetvis så att det kommer att finnas ett antal kunder som inte gillar de förändringar som vi gör. I de brevutskick som vi gör till alla berörda kunder är vi tydliga med att alla som är missnöjda med förändringen har rätt att säga upp sitt abonnemang utan att det innebär några extra kostnader. Kontakta gärna vår kundservice på 0771 – 55 00 00 så ska vi se om vi kan hitta en lösning som passar just nu.

    Vi är övertygade om att Com Hem även i framtiden kan erbjuda mycket bredband för pengarna. Du får gärna jämföra oss och våra konkurrenters priser och produkter på Bredbandsjämföraren på comhem.se/bredband. Informationen där hämtas från de oberoende sajterna Bredbandskollen och Compricer.

    Hälsningar,
    Ola Eriksson
    Com Hem

  2. 3 samtidigt onsdag 31 augusti, 2011 kl. 13:58

    Tack för svar Ola. Men faktum kvarstår. Vi tecknade avtal om en produkt och ett pris. Nu bryter ni det ensidigt. Att min uppsägningstid inte kvarstår förutsätter jag.

    Och jag är medveten om att jag kommer att kommer att få betala ert nya pris även hos era konkurrenter. Men jag byter gärna ändå.

    För att jag kan.

    Sorry. Inte lika förstående som övriga kunder då tydligen.


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv