mitt gym kommunicerar

Jag har tidigare uppmärksammat er på månadsmailen från mitt gym. Ett fenomen vars innehåll ter sig märkligare för varje gång den dimper ner i min inbox.

Månadens tema: Mellamål.

Jag vet inte riktigt var jag ska börja. Det är så mycket som förbryllar i det här mailet. Men rubriken ”Mellanmål Hur de passar in i din viktminskningsplan” känns ju vettig. Jag har förvisso ett BMI under 20, men det kan ju alltid vara bra att ha en vikminskningsplan till hands om det skulle behövas.

Därefter kommer en lång högtravande  genomgång till varför mellanmål är bra. Och som vi alla vet så kan mellanmål till exempel ”minska risken för hetsätning” och ”utgöra skillnaden mellan lite näring och ingen näring alls”.

Jepp.

Jag får även lära mig att frukt och grönsaker inte innehåller fett och viktigast av allt ”nyckeln till införlivande av mellanmål i din viktminskningsplan är att planera dem med inriktning på variation, måttlighet och balans.”

Det är visdom det. För att hjälpa mig på traven får jag även lite tips på bra mellanmål. Vad sägs om:

– Ett halvt äpple med 2 teskedar jordnötssmör (ehh… jaha…)
– 1 remsa ost och några kex (remsa ost?)
– 60 gram magert kött (typ en lövbiff  till kaffet?)
– 125 ml frusen apelsinjuice (frusen?)
– 60 ml fettfri dressing med blandade råa grönsaker (japp, dressingen är liksom huvudingrediensen).

0 Responses to “mitt gym kommunicerar”



  1. Kommentera

Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv