det sociala experimentet

Då var det alltså dags igen. Min bostadsrättsförening har den årliga kräftskiva i den stora carporten.

Jag ska delta.

Deltagandet sker förstås med skräckblandad förtjusning. Grannar är inte alltid menta att ha kräftskivor ihop. Det kan sluta hur som helst.

Men det är ändå lite bra att vara med. Jag kör taktiken att vara överjävligt social och trevlig en gång om året, så kommer man undan med att vara småsur och hålla sig för sig själv resten av året. Är man trevlig på kräftskivan kommer man liksom undan med att missa städdagarna sedan. Det är bra.

En annan fördel är att det är väldigt nära hem.

Det troliga scenariot är följande:
-Jag går ut hårt och blir rejält full
-Är övertrevlig mot alla till en början
-När grannarna är tillräckligt på pickalurven drar jag mig undan till ett hörn och skådar resten av sällskapet
-När jag tror att ingen har riktig koll längre låtsas jag att jag ska gå på toa och går och lägger mig utan att säga hej till nån.

Det borde funka. Fortsättning följer…

 

3 Responses to “det sociala experimentet”


  1. 1 Sjöbodsmannen lördag 17 september, 2011 kl. 18:49

    tNär jag bodde i stan funkade det tricket alldeles utmärkt.
    /Sjöbodsmannen

  2. 2 Spacetjejen söndag 18 september, 2011 kl. 09:07

    Keep us posted!

  3. 3 Mr Epo söndag 18 september, 2011 kl. 18:27

    Uppdatering, tack! Nu borde du vara vaken…


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv