höstsysslor

Det är kanske höstens vackraste dag hittills. Träden börjar gulna och solen är generös. I Skatås går folk och njuter av livet, bärandes på picknickkorgar och svampplockningsattiraljer. T o m rådjuren verkar glada.

Trevligt.

Själv tvingar jag mig att springa fyra varv runt 8:an. Flåsar värre än en våldtäktsman på slutet, vilket gör att folk stirrar lite förskräckt på mig. Avslutar lite elegant med att kräkas på parkeringen.

Om tre veckor är det dags för Amsterdam Marathon. I vanlig ordning funderar jag på att skaffa alternativa hobbies. Som att promenera i det fina höstvädret, fixa picknick och plocka svamp.

4 Responses to “höstsysslor”


  1. 1 Malin onsdag 28 september, 2011 kl. 17:04

    Ska till Skatås idag och kommer att titta noga vart jag sätter fötterna när jag kliver ur bilen på parkeringen. Fräscht Björn, mycket fräscht.

  2. 2 samtidigt onsdag 28 september, 2011 kl. 20:41

    Äh vadå…? En nära bekant till oss bajsade på sig på Älvsborgsbron under ett löppass. DET är ofräscht det!

  3. 3 Malin onsdag 28 september, 2011 kl. 21:30

    Ni kunde lära er en del av mig och Carina, vi varken kräks eller bajsar under våra löppass. På sin höjd spottar vi lite.

  4. 4 samtidigt onsdag 28 september, 2011 kl. 21:32

    Spottar!? Fan vad äckligt.


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv