inför vintern

Idag har jag vinterrustat en båt. Byggt ett kapell som ska skydda stackarn över vintern. En omtänksam handling.

Grannbåtarna hade fina, proffsiga kapell byggda av aluminiumrör och med fint spända presseningar över hela rasket. De såg ganska stolta och fina ut där de stod.

Vårt kapell sattes samman av några klena reglar, fogades huvudsakligen samman med silvertejp, buntband och upphittade snörstumpar.

Lika stolt över som jag är över att McGyver skulle ha varit imponerad av oss, lika glad är jag att jag inte står bredvid båten när vinterstormarna sätter in.

Men det är ju inte mitt problem.

0 Responses to “inför vintern”



  1. Kommentera

Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv