samtidigt på systemet

Häromdagen köpte jag en flaska Motorhead-vin. Det var en underlig upplevelse på så många olika sätt.

Till att börja med upplevde jag varumärket Motorhead som en ”kul grej”. Jag var inte raljant, dryg eller cynisk kring det faktum att denna produkt faktiskt existerar. Jag vet inte, kanske var jag på gott humör, men mer troligt är att jag var påverkad av den starköl jag drack strax innan köpet.

För det andra så sades det mig att vinet smakade rikitgt bra, vilket det inte finns något i produktens blotta existens som tyder på.

För det tredje så var vinet svårt att hitta på Systemet. Det faller sig ganska naturligt att man börjar leta bland 50-kronorsvinerna och går uppåt. Något förvånande och ganska många hyllmeter senare återfinns vinet på 125-kronorsnivån. Logiken kopplad till punkt två stärks ju då förvisso, men jag vet inte riktigt vad ett Motorhead-fan anser om den här saken. Jag misstänker att de mest är förvånade över att vin faktiskt säljs i glasflaskor.

Ja, sen gav jag bort vinet och har ingen aning om hur det smakar.

0 Responses to “samtidigt på systemet”



  1. Kommentera

Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv