mitt nyår i siffror

Jag börjar kunna det hela nu. Jag har firat nyår inte mindre än 40 gånger. Det är ganska förutsägbart.

Så här kommer mitt nyår att vara, i procent:

Åka tåg, 11%
Åka buss, 2%
Knyta fluga, 13%
Vara sentimental över 2011, 0%
Ironisera över 2011, 11%
Ironisera över 2012, 12%
Citera Eldkvarns Pojkar, Pojkar, Pojkar, 4%
Äta, 8%
Avlägga nyårslöften, 0%
Dricka champagne, 18%
Ifrågasätta folks investeringar i fyrverkerier, 2%
Koncentrera mig på att inte skicka fylle-sms, 8%
Uppmuntrande och ironiskt säga ”Gott slut i alla fall”, 11%

Så jag säger väl gott nytt år redan nu. Ingen lär ta mig på allvar i morgon.

Vi hörs 2012.

2 Responses to “mitt nyår i siffror”


  1. 1 Malin lördag 31 december, 2011 kl. 14:46

    Gott nytt år! Och som sagt: en oändlig mängd misslyckanden och besvikelser väntar på att upplevas under 2012 😉

  2. 2 samtidigt lördag 31 december, 2011 kl. 15:41

    Detsamma! Ser fram emot 2012. Verkligen.


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv