hemma hel

Jag är tillbaka. Hel och välbehållen. Om än med ett större antal blåmärken på benens insidor. Jag är ju inte en fulländad skidåkare direkt. Men jag har allt tagit mig ner för det mesta. Och klättrat uppför en hel del också för den delen.

Den nördige kan ju notera att jag avverkade 42 623 höjdmeter. Ett vertikalt marathonlopp med andra ord. Mestadels offpist.

För den mindre nördige kan jag berätta att solen sken på oss i princip hela tiden. Snön var ok, om än inte perfekt.

Och det dracks en och annan öl. Förvånansvärt nog i ganska beskedliga mängder. Och jag gick och lade mig sådär 22.00 nästan varje kväll. Jag menar, det var ju ingen semester det handlade om. Det var träningsläger.

3 Responses to “hemma hel”


  1. 1 Oljemannen måndag 27 februari, 2012 kl. 22:39

    Ha ha ha, 120 min träning per dag! Rena rama hälsoresan jämfört med förra året eller räknas inte Liftåkning som träning i år efter några välriktade spydiga kommentarer innan avfärd…

  2. 2 samtidigt måndag 27 februari, 2012 kl. 23:10

    Nu är ju varenda meter dokumenterad med GPS. Så jag SKULLE kunna räkna ut det lite bättre. Men eftersom det inte verkar ha uträttats några träningsstordåd på hemmaplan, så är jag lite ödmjuk.

    För det är sån jag är.

  3. 3 Puderfarsan onsdag 29 februari, 2012 kl. 19:49

    Ni singelgrabbar lever ett oförskämt roligt liv. Den ene åker offpist i Les Arcs, den andre åker offpist i Argentiere och den tredje värstingen skrtyer om bottenlöst puder i Japan. Ni borde snöbeskattas enligt decimeter djupt puder x avverkade fallhöjdsmeter (även uppför. Sälen nästa…


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv