sjukvården runt

Det började alltså med en liten låg trottoarkant på en mörk gatstump i Örgryte. Intervallpass och lite för högt tempo för att parera felsteget. Vurpan var både snygg och blodig, men väst var det för vänster fot som tog hela smällen.

Jag förstod redan när jag låg där att det där var en smäll utöver det vanliga.

När jag väl linkat hem spenderade jag kvällen att försöka linda bort och kyla ner svullnaden. Med förhoppning om att det skulle vara bättre när jag vaknade.

Fast efter en natt på sprit och tabletter mot smärtan (egen ordination), var det bara värre i morse. Inte en chans att stödja på foten.

Större delen av dagen har därför gått åt till att besöka läkare, sitta i väntrum, bli vidare skickad till röntgen för att slutligen få en dom. Och den kunde varit värre. Inga frakturer eller andra konstigheter, bara stukning och svullnad.

Så nu hoppar jag runt här på kryckor och undrar hur jag ska roa mig. Nästa veckas tur till Åre ligger ju inte direkt bra till och om sådär sex veckor har jag ett marathon att spinga.

Men jag ska inte klaga. Man kunde ju fått parkinsons eller nåt.

0 Responses to “sjukvården runt”



  1. Kommentera

Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv