fortsatt ivalidaism

Jodå. Eftersom ingen undrar så kan jag ju berätta hur min fot mår.

Den mår fortfarande inte så bra.

Kryckorna åkte för en vecka sedan. Det gick bra ett par dagar. Sen gick jag på spinning för att jag tyckte att det skulle funka fint som träning.

Det gjorde det nog inte fullt ut.

Så nu har jag fått lugna ner mig lite igen. Gör tålmodigt mina tåhävningar och balanserar på min balansbräda. Det är ju träning det också.

Nästa helg är det Wien Marathon. Det kommer att bli ett nöje att se de andra plågas.

4 Responses to “fortsatt ivalidaism”


  1. 1 betraktelser onsdag 11 april, 2012 kl. 20:00

    stod du upp och cyklade? Jag fick tipset att det skulle funka så länge man inte står, och tar det i maklig takt såklart… Kan för övrigt meddela att jag nu har börjat kunna promenera lite längre sträckor, får lite känningar efter men det blir inte sämre iaf.
    Och tåhävningarna… jag har inte gjort dem… det borde jag nog börja med.
    Oh, och ny nivå på balansplattan, när det är enkelt att stå på ett ben, börja böj på benet och när det är enkelt så kombinera att böja benet och vrida huvudet och blicken från vänster till höger.

  2. 2 samtidigt onsdag 11 april, 2012 kl. 22:28

    Det kan nog stämma det där med inte stå upp. Har kört vanlig träningscykel två pass nu och det funkar fint. Gillar balansbräda och den där övningen där man står på onda foten och pekar åt olika håll med den andra. Den var med i länken jag skickade innan.

    Snart jävlar är vi tillbaka.

  3. 3 betraktelser onsdag 11 april, 2012 kl. 23:15

    gör du dem i kombination? Står på plattan och pekar åt olika håll med foten?

  4. 4 samtidigt torsdag 12 april, 2012 kl. 12:49

    Näru… då skulle jag nog trilla omkull. Effektivt ändå. Ju mer man böjer knät ju högre blir belastningen.


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv