till havs

Nej. Det sprangs inget GBG-varv idag. Däremot har den dåliga foten fått jogga 2 x 500 meter. En prestation så god som någon för ett gammalt ras som den. Så det där med löpning kan nog komma igång så smått framöver.

Men nu ligger fokus på annat. I morgon söndag är det alltså kappseglingspremiär. Stora Oset Race. Hur prestigenivån på den tävlingen är har jag ingen aning om. Förmodligen strax under en olympiad. Och fråga mig inte vilken klass vi tävlar i för det har jag inte heller nån aning om. Men det handlar i alla fall om segelbåtar.

Start klockan 10 ute på Hisingen och sen ska det tydligen seglas runt ett gäng öar. Varför man ska in och krångla mellan öarna förstår jag inte riktigt när det finns ett stort hav utanför.

Men det är ju inte mitt problem. Jag ska inte styra. Förmodligen ska jag sitta intryckt i förpiken och packa om spinnackern, vilket kaptenen tycker är en lämplig sysselsättning för mig. Förmodligen mest för att jag då måste vara under däck och därmed med största sannolikhet bli sjösjuk.

Så ser ni en stor båt utanför Hisingen i morgon med en svart spinnacker surrad runt kölen är det förmodligen vi.

Då kan ni vinka.

 

2 Responses to “till havs”


  1. 1 betraktelser tisdag 22 maj, 2012 kl. 21:53

    Va? Kan du springa 500 meter redan? Nu måste jag komma igång oxå. Jag haltar direkt efter bara två tre steg. Rörligheten är fortfarande långt från normal.

  2. 2 samtidigt onsdag 23 maj, 2012 kl. 15:04

    Aj då… det låter som att det inte går särskilt bra för din fot. Jag joggade två km med tejpad for i förrgår. Känns ok även om den svullnar lite fortfarande. Du får kämpa på med tåhävningarna!


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv