och så tävlas det igen

Marstrand Big Boat Race. Det är ju inte utan att det låter lite fränt. I helgen ska vi alltså tävla mot andra stora båtar. Sex gånger. På nån liten jävla bana.

Kaptenen har sagt att jag ska sitta under däck i förpiken och hålla på med spinnackern mest hela tiden. Det kommer att blåsa och gå hög sjö. Med andra ord kommer jag att bli sjösjuk. Då kommer de andra att skratta.

Det är så förutsägbart alltihop.

Men jag laddar med en folköl och lite congac. Det är så man gör. Lite har jag lärt mig om segling i alla fall.

2 Responses to “och så tävlas det igen”


  1. 1 Herr Söder söndag 3 juni, 2012 kl. 09:08

    Det är lyckosamt att du inte har så stor kroppshydda utan du får gott om plats. Ta med en pläd och några värmeljus så känns det genast mera inrett och ombonat. Lycka till!

  2. 2 samtidigt söndag 3 juni, 2012 kl. 21:20

    Tack. Jag hade det ganska mysigt. Kräktes inte en enda gång.


Kommentera

samtidigt twittrar

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

senaste kommentarer

arkiv