att åka kommunalt

Alltså, jag var i rimlig tid på väg hem från ett 40-årskalas och skulle bara byta från buss till spårvagn på Järntorget. Inga konstigheter.

Eventuellt kom jag och mitt bussällskap på att vi bara skulle ta en öl innan vi skulle åt vars ett håll. Eventuellt hamnade vi på Pustervik där vi kanske drack Jack Daniels tills de stängde.

Men det är detaljer.

Problematiken är den här lokaltrafiken. Varför går inte 11:ans spårvagn förbi mig? Varför hamnade jag i Gamlestan? Varför var jag tvungen att sitta där och glo på SKF i en evighet  innan den kom nåt jag kunde åka tillbaka med? Varför behövde jag sen sitta och glo på Drottningtorget på en vagn som aldrig kom? Och varför körde den vagnen sen om mig precis när jag givit upp och börjat gå? Va? Och varför hade nån spytt i vagnen precis där jag trampade? Ska det vara så?

Jävla lokaltrafik.

2 Responses to “att åka kommunalt”


  1. 1 Malin måndag 18 juni, 2012 kl. 16:55

    Hört talas om taxi?

  2. 2 samtidigt måndag 18 juni, 2012 kl. 21:31

    Jo men nu sparade vi en massa pengar på att åka kommunalt. Det är dyrt att gå på förortskalas hela tiden.

    Sen köpte vi sprit för alla pengar vi sparat.


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv