havs

Mer semester då. Nu till havs. Söderut, säger kaptenen. Jag åker med och gör som jag blir tillsagd. I vanlig ordning.

Fast det kanske blir lite annorlunda segling. Idag lastade vi av fyra segel och kommer bara att ha tre kvar ombord. Det borde innebära mindre jobb. Och planeringen handlade mest om hur mycket öl som fanns och vilken sorts sprit som kunde vara bra att ha ombord.

Det verkar lovande. Eventuellt kommer jag inte att vara blåslagen och blöda från alla knogar samtidigt på den här seglingen. Kanske kan jag till och med tjata mig till lite kaffe. Kanske.

Så befinner ni er i sydligare vatten kanske vi ses. Kanske är jag till och med på ett muntert och utvilat semesterhumör.

 

0 Responses to “havs”



  1. Kommentera

Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv