tillbaka i det blå

Det var skönt på semestern. Då fick jag semestersegla. Njuta lite av solen. Äta en smörgås. Sitta och fundera lite. Inte få alltför mycket skäll av Kaptenen.

Såren på mina söndertrasade fingrar har läkt ihop. Blåmärkena har bleknat.

Men nu är det slut på det.

På lördag startar vi i Hermanö Runt. En liten lagom svängom på havet med start i Hellevikstrand och målgång på Kärringön. Meterologerna verkar vara överens om att det inte ska blåsa kuling för en gångs skull, så vi kanske kan lyckas segla utan att jag trasslar ihop allt för många rep, kopplar allt för många saker fel och håller mig på rätt sida om relingen.

Kanske.

Det börjar kännas som att det är dags för den här besättningen att prestera lite. Jag är ju egentligen mest delaktig i det hela för att Kaptenen lovade att jag skulle få ligga med nån seglartjej om jag ställde upp. Nu verkar det ju inte bli så mycket av det och då kan man ju lika gärna börja fokusera på resultaten.

Så nu jävlar. På lördag ska de andra båtarna få se!

0 Responses to “tillbaka i det blå”



  1. Kommentera

Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv