och nu ska det gnällas över trafikgrejer!

Jo, det kan tyckas oskyldigt det där lilla vägarbetet. Ett litet hål de grävt och satt dit ett fäste för en stolpe.

Nu ska det bli trängselskatt i Göteborg.

Det kan väl finnas en poäng med det. Miljö. Och det där med trängsel. Visst.

Men jag kommer för alltid att gnälla över att jag har en betalstation utanför infarten och i princip inte kan åka i något vädersträck utan att betala. Det är rimligt att jag inte tar bilen in i centrum, men det är fan inte rimligt att jag inte kan köra på E20 som ligger 100 meter från mitt hem för att köra till Mölndal, Skåne eller  Stockholm. Eller Norrland för den delen. Där är det i alla fall inte trångt.

Så. Let the gnäll begin.

2 Responses to “och nu ska det gnällas över trafikgrejer!”


  1. 1 Fröken C torsdag 23 augusti, 2012 kl. 15:40

    Word! Vi på east-side är helt omringade av betalstationer. Borta hos mig blir 3 stycken åt alla håll och kanter. Det är någon sorts mobbing som pågår….

  2. 2 Spacetjejen fredag 24 augusti, 2012 kl. 15:46

    Ähum, kanske någon som tänkt att ni gör bäst att stanna där ni är mooohaaahaaahaaa


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv