10 km i alla fall

Det var rejält blött. Banan var utslängd i Majorna. Starten halvägs in på natten. Inte en jävel hejjade på mig.

Men ändå. Jag har sprungit Midnattsloppet. 10 km som jag lufsade runt på 5.10-tempo.

Inget drömlopp direkt. Men det var inte det viktiga den här gången. Det handlade mest om att testa om min kropp skulle fungera. Och det gjorde den.

Så då blev jag så nöjd att jag joggade förbi målet och sprang rakt ner till Hello Monkey på Linnégatan där en halvhjärtad fanclub väntade.

Firade med tre raka öl. Som en idrottsman.

3 Responses to “10 km i alla fall”


  1. 1 Lena måndag 27 augusti, 2012 kl. 09:18

    Kul att foten fixade det. Då fick du ju lite utdelning på all rehab träning till sist.

  2. 2 Fröken C måndag 27 augusti, 2012 kl. 18:12

    Nu vill jag å fanclubbens vägnar, meddela att vi supportade dig med stort engagemang. Om än lite på distans… .under tak… med öl…. 😉 Men du hade vår fulla support hela tiden.


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv